Feb 17, 2012

Kako dobiti finsku vizu i boravišnu dozvolu?


Vize ili(viisumi) se odobravaju za kratke posete, koje mogu  trajati najviše do tri meseca. Na primer, ako dolazite u Finsku kao turista, na poslovno putovanje, kongres…itd. Obično se viza dobija u državi iz koje je osoba, i to u finskom predstavništvu.
Sa nekim zemljama, Finska ima sporazumni ugovor o slobodi kretanja bez vize. Državljani tih zemalja ne moraju imati vizu kada dolaze u Finsku. Te zemlje su nordijske zemlje i zemlje Evropske unije.


Finska Ambasada u Beogradu
Birčaninova 29
11001 Belgrad
Srbija
Tel. +381-11-306 5400
Fax:
+381-11-306 5375
U hitnom slučaju van radnog vremena. možete pozvati broj +358-9-1605 5551

Na web stranici http://www.migri.fi/netcomm/Default.asp?language=EN  odnosno, službi Maahanmuuttovirasto, možete se informisati o tome kako dobiti boravišnu dozvolu, odnosno Oleskelulupa, u slučaju da želite ostati u Finskoj duže od 3 meseca, a koja se naravno, plaća. Ako poželite da radite  u Finskoj, potrebna vam je  radna dozvolu za boravak i rad, odnosno  Työntekijän oleskelulupa


Naučimo:
Asun Suomessa - Ja živim u Finskoj
Olen Suomen kansalainen - Ja sam državljanin Finske
Minulla on oleskelulupa Suomessa - Imam dozvolu boravka u Finskoj


19 Komentari / Kommentit:

зар нам требају визе за Финску и даље? па овај црвени пасош подразумева Шенген визу...

Kao sto sam i napisala, vize nisu potrebne gradjanima Srbije ako ostaju do 90 dana i ako imaju iskljucivo plavi pasos. Sve imate na sajtu Ministarstva spoljnih poslova...

http://www.mfa.gov.rs/Srpski/konz/prema_RS.pdf

Putnici koji imaju crveni pasos moraju vaditi vizu a cenovnik je ovde.
http://www.finska.co.rs/public/default.aspx?nodeid=38026

Pozdrav Tarja,
Planiram da idem na sezonski rad u Finskoj ,e sad interesuju me neke stvari. Koliko kosta izdavanje viza i da li je potrebna za sezonski rad do 90 dana,ja sam video onaj spisak taksi,pa pise viza za SRB je 35 evra,al me zbunjuje ona boravisna taksa od 500evra?Kakve su cene smestaja u Hostelima? Koliko kosta prevoz ,Hrana itd koje su cene?
Hvala ti puno na odgovoru :) i super si

Veceras cu postaviti tekst na blogu, na temu koja te zanima....Pozdrav i hvala na lepim recima ;)

Tanja koja je mogucnost da odem u Finsku sa 2000 Eura da uzmem stan neki mali i da si trazim poso? i kakva je procedura kad bih htio Finsko drzavljanstvo? Porijeklom sam iz Bosne i Hercegovine,Pozdrav.

Ta suma ti je dovoljna za dva meseca najvise....i to bas ako zivis veoma skromno..ali i to zavisi gde nadjes stan..i ostalo. Nikada nikome ne savetujem tu varijantu jer se posao moze naci i ugovoriti i preko interneta. ..mejla, skajpa...oglase za posao imas na sajtovima ( pisala sam o tome u tekstu SMERNICE ZA TRAZENJE POSLA U FINSKOJ...Nigde se posao ne nalazi preko noci, pa je ta varijanta bacanje para. Najbolje je otici u Finsku tek kada se dogovoris za posao. Sto se drzavljanstva tice, to je vec mnogo tezi posao...mnogi su uslovi potrebni za to...duzina boravka u Finskoj (minimum 5 godina), poznavanje jezika koje se dokazuje sertifikatom ( minimum nivo 3), da nisi osudjivan ...eto, dao si mi ideju pa cu postaviti danas ili sutra tekst na temu drzavljanstva.

Zdravo Tanja jas sum od Makedonija,momentalno so moeto semejstvo sme vo finska vrz osnova na mojot maz koj sto ima eu pasos odnosno bugarski.Poveke meseci raboti tuka ima dogovor na neopredeleno vreme podnesovme aplikacija za prestoj i seuste cekame.Pa sega sakam da ve prasam kolku bruto odnosno neto plata treba da ima.Nie sme cetvorocleno semejstvo.Pozdrav od Harjavalta

Zdravo Tanja kolko dugo traje obrada boravisne vize za Finsku naravno ako imam ugovor i garancije za posao

Malo si me zbunio.Daa li mislis na vizu ili boravisnu dozvolu? Ne znam za termin boravisna viza...Sve zavisi od slucaja do slucaja. Neki prosek za dobijanje vize je 15 dana, a ne znam koliko traje obrada boravisne dozvole. Nikada je nisam vadila jer nemam potrebe za tim, pa ne znam.

Pozdrav Tarja,

dobio sam posao u Finskoj i potpisao ugovor pre 2 dana. Koji je sledeci korak, tj. sta mi sve treba od dokumenata za radnu dozvolu? Za sada imam samo taj ugovor na mail-u.
Srdacan pozdrav, ALeksandar.

Postovani Aleksandre,niste mi ostavili nista od podataka da bih vam odgovorila. Ne znam da li je posao sklopljen na ugovor do 90 dana ili vise, koji je posao u pitanju, da li imate pasos EU ili ne, da li ce vam ovo biti prvi boravak u Finskoj...i ostalo.Ali napisacu vam neke smernice, pa se nadam da ce vam pomoci.Ako radite do 90 dana, sezonske poslove, ne treba vam boravisna dozvola.

Ako ste dobili posao na duze, poslodavac treba da vam posalje ugovor o radu u kome potvrdjuje da je primio bas vas.Taj ugovor treba da je na obrascu TEM054 koji je uredno potpisan, Vi ne mozete poceti sa radom i pored ugovora sve dok ne dobijete dozvolu boravka za zaposlena lica.Boravisnu dozvolu na osnovu radnog odnosa izdaju finske vlasti. Zato popunjavate obrazac OLE_TY1.Obrazac mozete skinuti sa neta, popuniti i zajedno sa prvim formularom i pasosem odneti u finsku ambasadu ili konzulat u zemlji gde zivite. Obrazac mora biti popunjen na engleskom, svedskom ili finskom.
Ako ste vec bili u Finskoj i imali boravisnu dozvolu, zatrazite produzenje iste. Boravisnu dozvolu morate imati pre odlaska u Finsku

Ako ste dobili ugovor o radu do 90 dana, ne treba vam boravisna dozvola

Hvala Vam puno.
Da ugovor o radu glasi na moje ime na period od 5 meseci, od kraja Novembra do kraja Aprila, u pitanju je posao safari vodiča na motornim sankama za kompaniju Lapland staff . Rekli su mi da ce mi poslati i taj TEM054 obrazac i da s tim idem u ambasadu.Hvala Vam jos jednom na detaljnom odgovoru.

Pozdrav predao sam za vizu u finsku cekam vec mesec ipo dana trenutno sam u finskoj pa me zanima jel bih mogao da napustim finsku na mesec dana trebam nesto zavrsiti u Srbiji dali ce mi pravit to neki problem u Finskoj sam 4 ipo meseca i imam onaj papir za slobodno kretanje u finskoj

Pozdrav,ovako stoji stvar u finsku sam vec 4 ipo meseca pre 2meseca sam predao za vizu i jos nema odg,imam onaj papir za slobodno kretanje u finsku pa me zanima dali bih smeo da napustim finsku na mesec dana imam nesto da zavrsim u Srbiji,ali se plasim da mi ne pravi to neke probleme,posto sam mlogo novca ulozio u vizu otvorio sam cak i firmu tj skoro je da se otvori ide preko advokata sve i kaze da ce ubrzo bit gotovo

Postovani, ja mislim da mozete, ali da boravak u Srbiji ne bude duzi od mesec dana, ali za svaki slucaj, jer ipak ja ne znam sve..proverite to u prvoj policijskoj stanici u gradu u Finskoj gde zivite.

Pozdrav,
Dobio sam ponudu za posao kao kuvar u finskoj, zanima me kada podnosim zahtev za boravsni dozvolu za zaposlena lica (TTOL) da li je potrebno da se dostavlja dokumentacija o školovanju i radnom iskustvu. Ja nemam kulinarsku školu ali imam radno iskustvo 6 godina. Na sajtu ne mogu da nadjem nista vezano za obrazovanje za ovu vrstu dozvole, pa mi nije jasno da li uopste traze školu ili je bitno samo da dobijete posao.

Poštovani,

Ao ste dobili ponudu za posao, sve pitajte njih. Bukvalno ne mogu da znam šta bi vaš poslodavac mogao da traži i o kakvom ugovoru za posao se radi. Sve nedoumice rešite sa poslodavcem, a on treba da pita umesto vas, ako on sam ne zna, šta vam je kao strancu sve potrebno. Rodjak mog poznanika nije imao kulinarsku školu, ali je bio na probnom radu jer zna da kuva i primljen je. Jedino je morao da vadi hiljadu sanitarnih papira, jer su tu veoma rigorozni.

Pozdrav.Pohvale za vas rad.Ja sam veterinar iz Srbije.Zeleo bih da radim u Finskoj kao veterinar.Da li je to uopste moguce misli koja je procedura zakonska.

Postovani, ono sto znam je da je veterinarska struka poslednjih godina bila trazena u mnogim delovima Finske. Univerzitet u Helsinkiju ima malu kvotu primanja studenata na ove studije veterine, jer je konkurencija velika, pa su poslednjih godina, mladi poceli da odlaze da studiraju i u Estoniji, jer su uvideli da se posao dosta trazi. Ujedno, studije veterine u Finskoj postoje samo u Helsinkiju. Iskreno, ne znam kakva je procedura za strance, zbog nostrifinacije i svega, pa bi bilo najbolje da napisete imejl Finskoj veterinarskoj asocijaciji https://www.sell.fi/ Oglase za posao je tesko naci jer se obicno objavljuju u specijalizovanim casopisima, i to skoro uvek na finskom, tek ponekad na svedskom, a jako retko i na engleskom. Ako pozelite da kontaktirate asocijaciju koja vam moze pruziti informacije iz prve ruke, pozovote, ukoliko dobro govorite engleski, +358 9 7745 4810. Moje misljenje je da imate slabe sanske dok ne naucite finski, jer posebno zanimanja kao sto su doktori, traze savrsenu komunikaciju sa pacijentima ili u slucaju veterine, sa vlasnicima pacijenata.

Post a Comment