Apr 7, 2014

Važno obaveštenje o farmi Vilppula


Pošto u odeljku za komentare, ispod teksta o branju jagoda, ne bih mogla da postavim ovako dug  tekst sa sve fotografijama, rešila sam da razrešim dilemu, ili bar da pomognem ljudima da razreše dilemu oko pitanja koje ih muči poslednjih nedelja, pa mi se javljaju u tako velikom broju.


Naime, problematika je sledeća:


Ljudi koji su mi se obraćali i preko mojih profila na društvenim mrežama, i preko mejla, bili su u velikoj nedoumici oko mejla, koji im je stizao od dotičnog gospodina, prezimena koje se završava na “IĆ”, koji im je nudio posao u Finskoj, na jednoj farmi jagoda. U pitanju je bila farma sa ovoga sajta http://www.mansikat.info/  a na toj stranici se uredno nalazila i kontakt forma u pdf formatu, koju je dotični gospodin “IĆ”, tražio da pošalju njemu, a ne vlasniku farme, jer bi on navodno posle to sve sam sređivao. 

Mejl, koji im je stizao, bio je manje vise iste sadržine  kod svih, a ja ovde prenosim neke mejlove ljudi koji su mi se obratili za pomoć. Napominjem da imena, brojeve telefona i ostalo, neću javno ovde navoditi. Ostalo kopiram u originalu


Pozdrav Tarja ! Malopre sam se cuo sa jednom osobom koja tvrdi da radi vec dve godine na farmi u finskoj i da ove godine po dogovoru sa gazdom ( posto je odlican radnik , tamo vozi traktor, gazda ga ceni ) on prikuplja 120 ljudi iz srbije za rad na toj farmi ... Poslao mi je poruku na email adresi sa aplikacijom koju treba da popunim i da mu vratim porukom a on u ponedeljak overava u sudu i salje gazdi za finsku... za overu trazi 300 dinara... Zove se S.O. Sida, a gazda u finskoj Jonas ( vippula strawberry farm ) ..... malo mi je sumnjivo pa bih vas zamolio ako mozete nekako da proverite i da mi javite , molim Vas ? hvala veliko napred !pozdrav ..



Pozdrav Tarja hteo sam da te zamolim za uslugu. Pregledao sam onaj link sezonski posao u Finskoj koji si  postavila. Pitanje je sledeće. Kopiraću ti sadržaj mejla koji sam dobio od gospodina S. O.

Poštovanje

Ja sam dve godine za redom radio na farmi u Vilppuli i u dogovoru sa gazdom je proizašla ideja da naš tim koji čini troje ljudi skupi 120 sezonskih radnika.Što se tiče popunjavanja aplikacije ja vam mogu popuniti obrazac ali mi morate iskrenio reći da li imate neko od oboljenja navedenih na drugoj strani obrazca za prijavu.Uplate se vrše post netom na ime S. O. jer tako znamo ko je platio ko nije,tih 300 dinara je sudska overa ugovora koji vam prosledjujemo nakon što vi nama prosledite obrazac. Ja ću vam sada posla kopiju aplikacije,čisto da imate u uvid šta se traži,aplikacija je na engleskom i dosta ljudi ne može samo da popuni zato smo mi tu.

Ukoliko niste u mogućnosti da sami popunite mi ćemo to uraditi za vas,samo navedite da li imate nekakvo oboljnje kože,tuberkolozu,salmonelu ili sidu .Morate biti iskreni prilikom popunjavanja medicinskog obrazca jer po dolasku na farmu sledi trodnevna obuka i lekarski pregled radnika.

Interesuje me da li možeš da proveriš da li je on stvarno radio kod gospodina Jonasa koji je vlasnik farme. Poslaću ti ovde u aplikacionu formu da bi znala o kojoj farmi se radi.


Hvala unapred
 

I tako, pošto zaista ništa ne znam o toj farmi, vlasniku farme, niti bilo šta drugo, bacila sam se u pretragu, što preko prijatelja, što preko interneta i saznala sledeće. Ne ulazim u nameru gospodina “IĆ”, i to da li je sve to zaista poštena ponuda ili ne, jer o tome ne znam ništa, ali želim da kažem sve ono što sam saznala o dotičnoj farmi, jer svi imate pravo da znate o kakvoj farmi je reč.


Ako uđemo na sajt pomenute farme,  http://www.mansikat.info/ ono što prvo pada u oči, u odnosu na sajtove svih ostalih finskih farmi je to da na ovom sajtu nema podataka o vlasniku, fotografija farme, bilo kakvih komentara, objašnjenja itd. Forma za aplikaciju je tu, u pdf formatu http://www.mansikat.info/Mansikkatila/download/APPLICATION%202014.pdf . Reklo  bi se, pa ok, malo je sajt čudan jer nema nikakve priče o farmi, uslovima rada, poslovima, ali je zato tu format za apliciranje na posao, gde ljudi uopšte ni ne znaju o kakvoj se farmi radi. Sam format za kontakt je fino formulisan, jasan i to je ok….ali, opet, mnogo toga ne uliva poverenje. Evo recimo primer pravog i poštenog sajta koji ima sve neophodne informacije i kod kog nema nedoumica http://www.mansikkatori.com/
 

E sad, za farmu Vilppula, saznajem da se vlasnik farme zove Jari, da farma zaista postoji, ali da sam i na ruskim, ukrajinskim, finskim… itd, sajtovima, videla da uvek postoji po neki navodni agent u nekoj zemlji koji traži stotinu ljudi za rad na ovoj farmi. Koliko se tu ljudi javi, koliko se tu para uzme za obrade troškova, to zaključite sami. To sada nije ni bitno, možda ljudi zaista imaju te troškove. Ono što je u celoj ovoj priči važno je to, na koje i kakvo to mesto ovi agenti vode ljude.


Sve informacije na netu, date od osoba koje su radile na toj farmi  su veoma negativne. Pogledajte neke od njih i kakve primedbe i komentare daju o toj farmi, gazdi i uslovima rada.



Ljudi su radili po 11 sati dnevno, sa skraćenom satnicom za vikend, a tom satnicom po nedelji, već u startu se kršio finski zakon o radu. Drugo, obećan hostelski smeštaj su zapravo bile rupe od soba, sa paravanima između soba, u henigijenskim uslovima, gde je boravilo po desetoro ljudi u jednoj “sobi”.Slobodan dan se morao najaviti 14 dana unapred. (Znači, morali biste  predvideti da li ćete se, i kada razboleti). Poslodavac se nije držao preporuke o visini dnevnice, nego je isplaćivao nižu svotu (prikazanu bez poreza), i na tu sumu naknadno uzimao porez. Ukoliko biste pojeli jagodu tokom branja, gazda bi van uzeo od plate…ovo je delić žalbi ljudi na nekorektne uslove na ovoj farmi, a vi dobro razmislite, kada budete još i plaćali nepoznatim agentima da vas zaposle na ovoj farmi.



Evo malo slika “luksuznog hostela” na Vilppula farmi….


Dnevna soba
Dnevni boravak
Kuhinja i itrpezarija
Spavace sobe

9 Komentari / Kommentit:

Cao Tajra. Hvala ti za sve ti si nas spasitelj :) ako zelis nesto iz Srbije slobodno kazi donosimo :).Ovo je porazavajuce,katastrofa, ja bih ostavio posao momentalno. Dobro je sto smo svi upozoreni na vreme. Mozes li mi reci molim te zbog ovakvih situacija, da li ima neka sluzba ili inspekcija da ih mozemo kontaktirati ako zatreba ( ne daj Boze)? I ako ti nije tesko mozes li okaciti link tog saveza uzgajivaca, koji odredjuje cenu i uslove rada, cisto da budemo informisani? Hvala puno
Pozdrav Nikola

;), ma daj, ne preteruj, zaista samo zelim da ljudi, ni krivi ni duzni, ne nasedaju na razne price...mogu da mislim kako bi se ti ljudi osecali u Finskoj, tako daleko od kuce, sami i prevareni...ma uzas...to nikome ne zelim.

A mogu se obratiti ili prvoj policijskoj stanici ( gde bi ih ljudi odatle uputili sta da rade) ili mogu kontaktirati i ljude na ovom linku

http://www.hedelmatmarjat.fi/index.php?section=11

Ja bih se osecao katastrofa :). Ne ako te vuce nostalgija za necim kazi donecemo ti.... :) nije problem. Vidim da su na ovom linku udruzenja, samo mi kazi da li i oni takodje odredjuju cenu za svaku godinu?
Nikola

Pa ja sam ti tacno dala sajt udruzenja koje je glavno za to..znaci, za sve probleme, tu su brojevi telefona za kontakt. Gore su podaci sa glavnu bazu u Helsinkiju...Za slucaj da vas iko izrabljuje na farmi, ovo udruzenje samo obavestite, ali prvo sve to prijavite policiji u mestu u kome radite.

Hvala na informacijama, prikupljam sve moguce info. do decembra kada zelim da apliciram za posao branja jagoda i jako mi je bitno kao i svima da budemo upuceni na prave postene farme koje brinu o svom rejtingu kako bi svake godine imali sve bolje radnike i bolji ucinak....gde bi mogli da dobijemo informaciju koliko kosta hrana na farmama? Dubravko

ja se izvinjavam na proslom pitanju, procitao sam sve komentare o poslu branja jagoda i tamo sam saznao sve sto treba da se zna do momenta kontaktiranja odredjene farme, hvala jos jednom na svim informacijama...ubedjen sam da sledece sezone idem a i spreman sam vec sada takodje i fizicki i psihicki :) voleo bi samo kada bi se neko javio k je bio i rekao neki prosek koji moze da se ubere za jedan sat aktivnog rada... :) sve pohvale za blog i autora. Dubravko

Postovana Tarja, izuzetno cijenim trud koji ste ulozili da nama, kojima je posao prijeko potreban, pomognete da odemo u lijepu zemlju Finsku i zaradimo koji evro. Ja se psihicki spremam za narednu godinu; diplomu turizmologa cu sacuvati u ladici i sa svojih 38 godina pokusati da dobijem posao beraca omiljenog mi voca. Imam samo jedno pitanje: imam malih problema sa zdravljem, sa pritiskom, ali to je pod kontrolom i redovnom terapijom i dosta sam izdrzljiva i ne smeta mi veliki napor, pa me interesuje da li uopste da pokusavam ili ce mi radi redovne terapije narediti ljekarski pregled koji, u najmanju ruku, biva sproveden nad buducim kosmonautima. Hvala na odgovoru i srdacan pozdrav!

Hvala za lepe reci....kao turizmologu, bice vam interesantno da obidjete i upoznate i ovaj deo Evrope, a diploma neka stoji na sigurnom. Na zalost, danas mnogi ljudi ne rade ono sto vole i za sta su se skolovali...ali, sta da se radi, naviknuti smo na borbu za egzistenciju pa nam nista nije tesko. Sto se tice vaseg zdrvstvenog problema, najbitnije je da u Finsku ponesete terapiju za tri meseca, kako ne biste dosli u situaciju da nemate lekove...i aparat za merenje pritiska. Nema ovde pregleda za kosmonaute, najbitnije je vlasnicima farme da ljudi koji dolaze nemaju neku zaraznu bolest, sto je i razumljivo. Posao jeste naporan, a vi sami znate kako rad na suncu deluje na vas, pa ponesite sesir, obavezno. Konsultujte se sa vasim lekarom, ali i sami nesto preuzmite..ponesite recimo kalijumovu so sa jodom, a ne natrijumovu, zbog salata, jer ova so ne dize pritisak...ali, vi vec sigurno sve to znate...

.Hvala i vama i sve najbolje.

Tarja, vi ste istinski - sjajna i dobronamerna osoba. Slučajno sam nabasao na Vaš članak o Finskoj i postao - ovisnik.Mada sam Finsku mnogo ranije upisao kao svoju ciljnu destinaciju za posetu. Sada, kada su se vremena promenila -na gore, ideja sa poslom u Finskoj je veoma interesantna.Vaša pomoć svima zainteresovanim je -istinski za divljenje. Veliki pozdrav, DR

Post a Comment