May 6, 2014

Put u Finsku i rezervacija avio karata preko interneta




Ljudi se nekako teško prilagođavaju novotarijama, pa su tako često, pri kupovini avio karata, više raspoloženi da odlaze u neku poslovnicu avio kompanija i kupuju kartu onako “direktno na ruke”, gubeći tako dosta vremena, ali ne samo vremena, već često i novca.


Zaista treba imati na umu da je za kupovinu avio karata, danas, najbolja, najjednostavnija i najjeftinija varijanta, ona kada se kupuje preko interneta, jer se na taj način, na jednom mestu u svega par klikova mišem, može pronaći najveći broj ponuda različitih avio kompanija.


Ako ste iz Hrvatske, dobar sajt za kupovinu karata online je http://www.croatiaairlines.com/hr/Planiranje-i-rezervacije  
 .

Ako ste iz Srbije, online kupovinu možete izvršiti recimo preko sajta www.gdestinacija.com, gde je sistem naplate kreditnom karticom, na najvišem svetskom nivou. Ovaj sajt ima SSL sertifikat, koji garantuje sigurnost podataka i plaćanja, pa tako možete biti 100% sigurni, jer je procedura brza, jednostavna i bezbedna, a transakcije šifrovane, a posle toga odlaze u rezervacioni sistem.


Uputstvo za rezervaciju preko ovog sajta...


Ja sam ukucala da iz Beograda letim za Helsinki. Unela sam datum odlaska i povratka, broj putnika, uzrast...veoma je bitno da ostavite prazno polje, tamo gde piše JEDAN SMER, ukoliko kupujete povratnu kartu. Ono na šta bih još želela da vam skrenem pažnju je vezano za datum povratka. Uvek je bolje znati datum povratka jer kupovinom povratne karte sa tačnim danom povratka, štedite mnogo novca, iako  postoji mogućnost i kupovine povratnih karata sa otvorenim datumomom povratka, ali su u tom slučaju karte doduše i nešto skuplje, a cena zavisi i o danu putovanja (vikendom su karte skuplje nego radnim danima), kao i da li je let u toku dana ili noću (jeftiniji su noćni letovi). Cenu uslovljava i vreme kupovine karata pre samog leta, odnosno najjeftinije karte su one koje se kupuju najmanje 21 dan pre putovanja, zatim se kako dani odmiču i cena karata menja ka naviše, da bi na kraju najskuplje bile one karte (ukoliko ih uopšte ostane) koje se kupuju neposredno pred putovanje.



...kada ste ovo popunili, kliknete na PRONAƉI LET.  


Server će tada automatski pretraživati sve letove i sve kompanije i pokušati da pronađe najbolje i najjeftinije destinacije za vas, po kriterijumima koje ste naveli na početku. Kada izbaci sve rezultate, uporedite cene, presedanja, vreme čekanja na aerodromima gde presedate i odlučite se za neku varijantu. Pošto iz Srbije još uvek ne postoje direktni letovi za Finsku, svi su sa presedanjima. Većina ih ide preko Nemačke i tamo se ukrcavate za let do Finske.





Kada odaberete let koji vam najviše odgovara idete na REZERVIŠI LET. 

Tu ćete uneti vaše podatke koji se traže i OBAVEZNO, dajte tačan e-mail, jer će vam preko njega stići elektronska avio karta.



Na kraju svih koraka, proverite ispravnost svih podataka i ako je sve ispravno, kliknete na REZERVIŠI KARTE. 



Posle izvršene uplate, preko e-maila će vam stići elektronska avio karta, koju ćete pre polaska na put poneti na aerodrom, zajedno sa pasošem i vizom, (ukoliko je viza potrebna za vašu destinaciju). Potrebno je naglasiti da su rezervacije besplatne i nisu obavezne, a ukoliko se ne izvrši plaćanje u određenom roku, rezervacija prestaje da važi. Rezervacije najčešće važe između 3 i 7 dana, odnosno od dana prijave rezervacije, ali kada su u pitanju promotivne cene, rok važenja može biti i samo 24 časa. Rezervacija čuva mesto u avionu, i to naravno,  ne znači da su na taj način i eventualne promene cena karte isključene,  jer avio kompanija u svakom trenutku zadržava diskreciono pravo da promeni cene koju je svako dužan platiti bez obzira što je rezervacija napravljena i pre postavljanja nove cene, a kada je karta konačno plaćena, sva naredna  povećanja cena više nisu bitna, iz tog razloga proizilazi jasan zaključak da ne treba rizikovati, odnosno odmah nakon rezervacije je najbolje i platiti čitav iznos karte i na taj način sigurno izbeći svaku mogućnost eventualnih poskupljenja.


Još da napomenem da je plaćanje moguće karticama Visa, American Express  i MasterCard. Maltene sve aviokompanije primaju kreditne kartice, pa je i procedura plaćanja izuzetno jednostavna. Avio kompanija izvršava autorizaciju kartice preko banke čiji je kupac klijent, nakon koje ukoliko je sve u redu (ispravno unešeni podaci, broj kartice, neophodan novčani iznos na računu za cenu karte) na istu e-mail adresu stiže tzv. voucher (potvrda) avionske karte koja se samo odštampa i prilikom čekiranja od strane službenika avio kompanije sa kojom se leti zamenjuje za prave karte. Na tom voucheru osim imena i prezimena putnika, destinacije i datuma leta stoje i određeni uslovi putovanja...trajanja leta, dozvoljen prtljag, aerodromske takse ili kakav se obrok može očekivati prilikom leta.


Kada dođete na aerodrom, prvo što je potrebno je da uradite Boarding pass,  odnosno, da  čekirate kartu (prijavite svoj dolazak na let), i to ne bilo gde, već obavezno na šalteru kompanije sa kojom putujete jer kada dođete na aerodrom, ima mnogo šaltera, ali  su šalteri svih avio kompanija na aerodromu, vidno istaknuti.Šalter vaše kompanije se otvara 120 minuta pre leta. Tada prilažete kartu, uredno odštampanu, pasoš, vizu ako vam je potrebna i prtljag...i ručni ( onaj koji ide sa vama unutar kabine u avionu, i onaj standardni, koji ide u prtljažnik aviona). 

Prilikom čekiranja, putnik predaje svoj prtljag i dobija dve Boarding pass nalepnice (jednu lepi na ručku torbe a druga ostaje na kuponu). Kada obavite to, standardni prtljag sa nalepnicom ide  kako bi se smestio u avion, a vi sa svojom drugom Boarding pass nalepnicom idete na izlaz (Gate), a koji će to izlaz biti videćete na tabli gde su prikazani svi naredni odazni letovi. 

Kada govorimo o prtljagu, da napomenem da težina glavnog kofera koji ide u avion ne sme prelaziti 30 kg za poslovnu klasu, 20 kg za ekonomsku klasu i 10 kg za dete do 2 godine. Kako svaka avio kompanija ima neka svoja pravila, najbolje je čim kupite kartu, da se o tome odmah informišete na sajtu vašeg avio prevoznika (Air Serbia, Lufthansa,  Finnair, Turkish Airlines, Flybe, Alitalia, Montenegro Airlines, Norwegian Air, Wizz Air, easyJet, Croatia Airlines...itd). Višak prtljaga se dodatno tarifira, u zavisnosti od avio kompanije, ali definitivno, ako prekoračite dozvoljenu masu prtljaga, morate platiti nekada veoma skupe takse. Kada je u pitanju ručni prtljag, i tu postoje pravila o  količini, veličini i težini prtljaga koji putnik unosi u avion, a koji  jasno određuje svaka avio kompanija posebno. Maksimalna težina je u rasponu od 5 do 10 kg, a zbir širine, visine i dužine ne sme da prelazi 115 cm. Na svakom aerodromu imate ram za merenje dimenzija ručnog kofera.


Sledeće, što je na aerodromu potrebno obaviti je da prođete bezbednosnu kontrolu, ispred punkta carinske kontrole. Da biste ubrzali proceduru bezbednosne kontrole na aerodromu, dok čekate na pregled uradite sledeće...izvadite sve metalne predmete, kao što su ključevi, mobilni telefoni,  sat, sitan novac i odložite  ih u plastičnu posudu. Ako nosite lap top, njega ćete izvaditi iz njegove torbe i položiti takođe u tu plastičnu posudu. To se isto odnosi i na digitalne kamere, fotoaparate...Neki aerodromi imaju dve bezbednosne kontrole, pa će se, pored ove pri izlasku iz zemlje, obaviti još jedna, pri ulasku u putničku čekaonicu. ( Aerodrom u Beogradu takođe ima dve kontrole). 

Treći i poslednji korak pred ulazak u avion je carina. O tome šta se sme iznositi iz zemlje,  imate na sajtu, http://www.upravacarina.rs/cyr/Putnici/Stranice/Putnici.aspx , pa se tu lepo informite o svemu pre puta.



Kada su korisni saveti u pitanju, bilo bi dobro da uradite sledeće. Na svakom koferu obavezno stavite nalepnicu a vašim podacima, adresom, zemljom, brojem telefona, za slučaj da se prtljag izgubi ( a dešava se....doduše retko, ali se dešava). Ako se to i desi, obavezno se na aerodromu obratite sluzbi za izgubljeni prtljag. Oni će sačiniti zapisnik, tzv. Izveštaj o neregularnostima sa prtljagom  (Property Irregularity Report), na osnovu vaše izjave, a prtljag će vam biti nađen i u roku od 7 dana donet  na kućnu adresu. Ako se pak desi da vam se prtljag nikada ne pronađe, pravi se zapisnik o vrednosti stvari i robe koja se nalazila u njemu i ta vrednost vam se isplaćuje u novcu.Svakako, postoje limiti do koje vrednosti kompanije isplaćuju odštetu. Ako vam prtljag ne bude pronađen u roku od 30 dana, stičete pravo da podnesete zahtev za nadoknadu štete, službi reklamacija... Prtljag će se smatrati izgubljenim tek nakon 100 dana!


Ako neko nosi 2  torbe, jednu od 20 i jednu od 10 kg, a vi samo 10, pa vama da  da progurate njegovu torbu kao vašu, kako biste tada i vi i on  imali 20,  propisima  dozvoljenih kg prtljaga, nemojte nasesti na to, jer, ako se u njegovom koferu koji vi prenesete nađe nešto nedozvoljeno, vi ćete krivično odgovarati, ili čak biti sprovedeni u policiju ako se nađu tu recimo opijati, oružje...itd. Zato, prenosite samo svoje.


Što se tiče elektronskih uređaja i opreme kao što su mobilni telefon, tablet računar ili lap top, pa čak i MP3 ili CD plejer ili kamera, njih možete uneti u kabinu kao ručni prtljag ali morate prethodno da se informišete da li uopšte možete da ih koristite tokom leta i u kojim momentima (prilikom poletanja i sletanja sigurno ne) s obzirom da oni mogu da ometaju elektronsko navođenje aviona.


Pasoš, novac, kreditne kartice, ključeve, nakit, bilo kakva dokumenta, nikada ne stavljajte u kofer. Ako aviokompanija izgubi vaš prtljag biće vam žao što ste u njega stavili bilo šta vredno.


Mnogi stručnjaci za putovanja tvrde da svaki komad garderobe treba rolati, a ne savijati, jer tako u kofer može da stane mnogo više stvari. Kada smotate, na primer, neki džemper, treba da ima veličinu i oblik boce vina.


Zatim, ono što se dešava često je i to da vi pred neki veći i dalji put kupite neki lep skup kofer, a kada ga preuzmete na aerodromu nakon dolaska, neretko bude pozamašno oštećen, izgreban itd, jer se koferi iz aviona ne istovaraju jedan po jedan, već ih tako mašine bacaju veoma grubo. Zato OBAVEZNO, ako vam je stalo da vam kofer ostane nepohaban, na aerodromu platite uslogu zavijanja kofera u čvrstu providnu foliju koja ga zaista štiti. Ova usluga je recimo u Beogradu 300 dinara po koferu. 


Avio kompanije















LOW COST avio kompanije


Svi ste sigurno čuli za Low Cost avio kompanije, odnosno  niskobudžtne  kompnije. Njihove karte se kupuju isključivo preko interneta jer ove kompanije nemaju predstavništva u inostranstvu. Poenta ovih karata i jeste da drastično smanji cenu avio karte da bi i ljudi sa niskom kupovnom moći mogli da putuju, a to su uspeli zahvaljujući minimiziranju svojih troškova. Zato kada putujete ovim avionima nemate luksuzne klase, besplatnu hranu i piće,  novine, gledanje filmova... a za sletanje koriste jeftinije, manje atraktivne aerodrome, u neposrednoj blizini aerodroma na koji sleću redovni avioni, jer se  izbegavanjem velikih pista  štedi novac jer je na  alternativnim aerodromima  znatno niža taksa.  Najpopularnije Low Cost companije su  Wizz Air, easyJet, Germanwings,  Fly Dubai, Pegasus , Fly Niki, Norwegian Air Shuttle, Air One, Cimber Sterling...Vueling kao nova...Cilj ovih kompanija je jeftin i siguran prevoz putnika do određene destinacije, koji podrazumeva žrtvovanje svakog luksuza, osim bezbednosti. Kako u Srbiji Low Cost avioni sleću i poleću sa zvaničog aerodroma Nikola Tesla jer alternativnog nema, karte su malo skuplje zbog takse, ali i dalje veoma povoljne, ali kada se aerodrom Batajnica prilagodi uskoro civilnom avio saobraćju za Low Cost kompanije, cene će biti još niže nego sada.



Norwegian Air Shuttle  http://www.norwegian.no/







Srećan put želi vam Tarja



2 Komentari / Kommentit:

Svaka ti cast Tajra na ovako korisnim tekstovima.

Hvala!
Sada mi aerodromi izgledaju manje konfuzno :)

Post a Comment