Nov 12, 2014

Rovaniemi, staze mog detinjstva


Rovaniemi je najlepše mesto za odrastanje. To je slikovnica uživo, prepuna divnih likova, Deda Mraza, irvasa, najlepših šuma, čarobne Aurore Borealis, mesto gde je zimska bajka duga šest meseci. U ovom mestu, boja proleća je u boji cveća, a boja zime prepuštena mašti.


Jani Ylinampa je fotograf iz Rovaniemija. Danas sam odabrala da vam prikažem baš njegove fotografije, jer su na njima mnoge staze mog detinjstva, moj Rovaniemi, oblast Norvajärvi i vikendica pored jezera, most Jätkänkynttilä preko reke Kemijoki, sa kog se vidi naša kuća, Koivusaari i divna pešačka staza, stara crkva, brdo Ounasvaara sa koga smo se spuštali skijama, Artikum, šareno nebo kao keldioskop...moj raj... 


Volim taj sneg, jer su u njemu tragovi meni dragih ljudi koji su otišli, kao moja mummi (äidinäiti) Tarja.


Ove fotografije su mi još jedno sećanje na nju. 

Danas sam popričala sa njim i složio se da objavim njegove fotografije. 

Hvala  Jani !

Suurkiitokset Jani, aivan mielettömän upeista kuvista!



Ako su vam se dopale ove Janijeve fotografije, posetite njegove web stranice.

https://www.flickr.com/photos/janiylinampa/
http://www.panoramio.com/user/janiylinampa
https://www.facebook.com/JaniYlinampaPhotography



7 Komentari / Kommentit:

Nije ni cudo sto toliko volis ovaj grad

Tarja, stvarno nisi fer! Ti nam ustvari samo udaraš čežnju! Šalim se, naravno! :D Prelepo, kao u i uvek...

@ Anonymous Da, mnogo ga volim
@ Jeca... Mozda nisam fer, ali tako cu vas pre naterati na dodjete ovde...:) Hvala ti puno.

Tarja, u martu iden u Rovaniemi pa te molim za preporuku, odakle je najbolje gledati auroru, i sta obici okolini, s obzirom da cu uzeti rent a car. Hvala

Postovani, na ovom blogu ima preko 10 tekstova o Rovaniemiju, sta posetiti i sta videti, pa vas molim da sve procitate. Sto se Aurore tice, postoje tri standardna mesta odakle ljudi obicno posmatraju Auroru, a to su selo Deda Mraza, u neposrednoj blizini Rovaniemija, zatim duz obale reke Ounasjoki iza centra Arktikum,kada Aurora na nebu bljesti i na reci, i na vrhu brda Ounasvaara. Da biste znali kada se Aurora ocekuje, najbolje je znati pravo vreme za to...u Rovaniemiju to je periodu od 9 uvece pa do 2-3 ujutru, najbolje u martu i u ranu jeseen. Naravno, svi koji dolaze da bi videli Auroru, obavezno prate obavestenja o tome na sajtovima, koji sa velikom preciznoscu nagovestavaju ovu pojavu. Ti sajtovi su:

https://auroraalert.fi/
http://www.aurora-service.eu/aurora-forecast/
http://www.spaceweather.com/

Ovaj u sredini je meni najbolji, besplatan je i tacan.

Hvala puno na odgovoru. Misila sam na okolinu Rovaniemija, jer ću ovog puta iznajmiti auto, kad sam bia prošli put nisam imala sreće sa Aurorom. Hvala što vodite ovaj blog, dali ste mi sjajne ideje, da obiđem Saariselka i Kami. Hvala još jednom

Izvinjavam se, mislila sam da ste hteli da obidjete sve znamenitosti Rovaniemija, a i tu ih ima dosta...jer je Rovaniemi po povrsini jako veliki grad, pa mozda niste znali da je Rovaniemi veci i od Beograda. Povrsina Rovaniemija je 7.582 km², a Beograda 3.227km²... Eh, evo sada dok pisem, pade mi na pamet nesto sto je u okolini Rovaniemija a ima veze sa Aurorom...to je selo Sinettä, koje je udaljeno oko tridesetak km od Rovaniemija, a tu se nalaze oni cuveni igloi od stakla, kroz koje se posmatra Aurora, ali iz toplog. ;) Razmislicu, pa cu se setiti jos necega...ali evo, ovo mi je sada palo na pamet.

Post a Comment