Apr 29, 2016

Pravoslavni Uskrs i farbanje jaja salvetama

Pravoslavni hrišćani danas obeležavaju Veliki petak, a u nedelju prvog maja i Uskrs. U Finskoj živi dosta pravoslavnih hrišćana, posebno u Kareliji, a o tome sam pisala u ovom tekstu.


Danas sam se malo igrala salvetama i jajima i napravila neke svoje kreacije. Ovo je inače i najzdraviji način šaranja jaja, ako izuzmemo one stare bakine tehnike bojenja jaja ljuskom luka ili orahom. Postupak je lak, ali je potrebno biti veoma pažljiv pri radu jer su mokre salvete veoma sklone cepanju.



Ja sam ovom tehnikom ukrasila 17 jaja i za to mi je bilo potrebno:

17  kuvanih jaja.
17 delova salveta veličine u zavisnosti od krupnoće jaja, ali orijentaciono, širine onoliko koliki je obim jaja i dužine kolika je visina jaja, plus još po 1 cm više i gore i dole.
1 belance koje služi kao lepak.


Postupak:

Kada se jaja skuvaju i prohlade, uzeti jedno jaje i kuhinjskom silikonskom četkicom ga u tankom sloju premazati belancetom. 



Zatim uzeti deo salvete ( odnosno samo prvi šareni sloj troslojne salvete) i polako ga obmotati oko jajeta, dok se belance koje služi kao lepak, ne osuši. Zbog lakšeg prijanjanja salvete na vrhu i dnu jaja, napravite izreze na salveti kao što sam ih napravila ja, (videti na slici ispod).







Dok namotavate salvetu oko jaja, mažite je ponovo belancetom dok lepo ne navučete salvetu preko celog jaja. Nakon toga, jaje stavite na pamučnu krpu i uvaljajte ga kako bi višak belanceta ostao na krpi. Jaje se zatim ostavi da se osuši ( oko 30 min) i spremno je da ga stavite u korpicu da čeka nedelju i Uskrs. 




Napomena:

Lepša su jaja koja su obmotana salvetama koje imaju sitne detalje. Sa pojedinih salveta izrežite deo koji ima najlepši ornament i zalepite na jaja. Ako imate dete koje navija za neki fudbalski klub i imate salvetu sa grbom tog kluba, možete izrezati samo taj deo i zalepiti belancetom za jaje...ali u tom slučaju nećete mazati celo jaje već samo taj jedan deo.




Inače, do sada sam svake godine isprobavala različite tehnike šaranja jaja, a ovu tehniku sam prvi put probala. Moji ukućani su oduševljeni. Za prvi put, odlična su...

...a svima vama, želim da u sreći, zdravlju i ljubavi, u krugu ljudi koje volite, dočekate i proslavite Uskrs.








5 Komentari / Kommentit:

Srecan Uskrs Tarja! I da nam jos dugo, dugo ulepsavas dane svojim tekstovima! Pozdrav

Hvala draga Jeco. Srecan i tebi ukoliko ga slavis. <3

Draga, najdraza Finkinjo moja srecan Vaskrs :* <3 Ana, Podgorica

Već sam video negde ovu metodu ukrašavanja uskršnjih jaja i deluje veoma interesantno samo nije bilo ovako detljno i pedatno objašnjeno i potkrepljeno fotografijama kao šti ste to Vi uradili.
Hvala Vam na ovim materijlima i nadam se da će mi koristiti za sledeći Uskrs.

Post a Comment